ایتا دانشگاه     آی گپ دانشگاه     روبیکا دانشگاه
مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج)

مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج)

معرفی بیمارستان، قوانین و مقررات

معرفی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج)
باسلام، از اينكه ميزبان شما هستيم بسيار مفتخريم. اميدواريم در كمال آرامش بهترين خدمات تشخيصي و درماني را دريافت نموده و با حداكثر رضايت مندي و خاطره اي خوب ترخيص شويد. به همین منظور اطلاعاتی را در خصوص شناسایی قسمت های مختلف بیمارستان و قوانین و مقررات در اختیار شما قرار می دهیم.

بیمارستان قائم (عج) مشهد یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است و تمام اقدامات تشخیصی و درمانی ارائه شده توسط فراگیران زیر نظر اساتید مجرب انجام می پذیرد.

از آنجا که انجام امور درمانی صحیح و کامل هر بیمار نیاز به زمان و انجام بررسی های تشخیصی و مداخلات لازم را دارد انتظار می رود که در طول مدت بستری صبر و تحمل فرمائید تا روند انجام امور تشخیصی - درمانی بصورت کامل و صحیح به انجام برسد و پزشک معالج ،کادر درمانی و تشخیصی ، پرستاران محترم و پرسنل متعهد این بیمارستان نیز تمامی تلاش خود را به انجام خواهند رسانید تا روند بهبود شما بیماران عزیز با توجه به امکانات و توانمندی های موجود و با  رضایتمندی کامل شما به انجام برسد .


ملاقات بیماران
  • ساعات ملاقات در کلیه بخشها روزهای: شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 15 الی 16 می باشد به جهت رعایت حقوق بیماران اکیدا در غیر از ساعات ملاقات درخواست ورود به بخش را نداشته باشید بدیهی است همکاران محترم واحد انتظامات به منظور رفاه حال بیمار شما و سایر بیماران ملزم به جلوگیری از ورود شما به بخش در ساعات غیر ملاقات می باشند .
  • امکان ملاقات غیرحضوری (مجازی) برای بیمار شما مقدور می باشد ، برای این منظور می توانید از امکان ملاقات مجازی با شماره 09103177025 در پیام رسان ایتا در شیفت های صبح (  تایم اداری) پیام بدهید.
  • به منظور حفظ سلامت و آرامش بیماران بستری و نیز پیشگیری از انتقال عفونت به کودکان خردسال ، از همراه آوردن کودکان با سن کمتر از 7 سال جهت ملاقات بیماران بستری و نیز آوردن گل طبیعی خودداری فرمائید.
  • رعایت مقررات خصوصا سکوت و حفظ آرامش که نشانه شخصیت افراد است در تمامی اماکن بیمارستان برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و اضطراب برای سایر بیماران الزامی می باشد.
  • همراه بیمار جهت ورود و خروج به بخش باید از محل میز خدمت واقع در محوطه، کارت مخصوص همراه بیمار دریافت کند.

  • برای خروج بیمار از بیمارستان ، انجام ترخیص و داشتن برگه خروج ( ترخیص ) الزامی است.

  • ساعت ویزیت پزشک صبح ها از ساعت 7 تا 13 ظهر می باشد و در روز های تعطیل این ساعت متغیر است و همراهان می بایست در این ساعات به جهت ویزیت پزشک معالج و انجام امور درمانی ،خارج از بخش حضور داشته باشند.

  • هر بیمار می تواند درخواست داشتن صرفا یک نفر همراه را صرفا از ساعت 13 عصر تا 7 صبح روز بعد داشته باشد فلذا حضور همراه از ساعت 7 صبح تا 13 عصردر بخش ممنوع بوده و همراهان محترم به جهت امکان انجام امور درمانی بیماران با پرسنل محترم انتظامات همکاری نموده و بخش را در ساعت 7 صبح ترک نمایند.
  • همراهان ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل های بخش مربوطه هستند .

  • همراهان شئونات اخلاقی ، اسلامی و حجاب اسلامی را رعایت نمایند .

  • دخالت در امور پرستاری ( نظیر دستکاری سرم و ... ) توسط همراه ممنوع می باشد .

  • از تجمع یا حضور در اتاق سایر بیماران اکیدا خودداری نمایید.

  • باتوجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز پارکینگ ، ورود وسایل نقلیه همراهان در بیمارستان مقدور نمی باشد.
  • اتاق بیمار و وسایل و تجهیزات موجود در آن نزد بیمارو همراه وی امانت و جزء اموال بیت المال می باشد لذا در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید و از هرگونه دستکاری به تجهیزات پزشکی و تاسیساتی و... خودداری نمایید. هر بیماردر بخش دارای یک تخت –کمد به خود می باشد از یخچال درون اتاق میتواند استفاده کند که باید درحفظ نظافت محیط شخصی کوشا باشد .

  • قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری ، کلیه زیور آلات و اشیاء قیمتی ، تلفن همراه و متعلق به بیمار را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار،  بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما را نخواهد داشت. در بدو ورود وسایل شخصی راتهیه کنید و از آوردن وسایل گران قیمت به بخش خودداری نمایید.

  • برای تهیه آب جوش، اغذیه و وسایل بهداشتی از فروشگاه واقع در طبقه منهای یک بیمارستان استفاده کنید . همچنین در محوطه بیمارستان بوفه مواد غذایی وجود دارد.

  • مسجد در محوطه و نزدیک درب خروجی بیمارستان می باشد .
  • رژیم غذایی بیمار بر اساس دستور پزشک تعیین می شود وبیماران که دارای رژیم غذایی خاص هستند بنا به دستور پزشک توسط کارشناس تغذیه مشاوره انجام می شود.

  • در هنگام ملاقات از نشستن روی تخت بیمار ،‌آوردن مواد غذائی فاسد شدنی ، زیرانداز و  وسائل اضافی خودداری نمایید
  • در صورت تمایل بیمار به صرف غذایی غیر از غذای بیمارستان، حتماً در مورد نوع رژیم غذائی و میزان آن از پرستار مسئول شیفت سئوال نمایید.

  • ساعات توزیع غذای بیمار در سه وعده اصلی به شرح زیل می باشد:

    صبحانه شیش صبح الی شیش و نیم صبح

    ناهار دوازده و نیم ظهر تا سیزده

    شام : شیش و نیم عصر تا هفت
نکات ایمنی
  • در زمان بروز حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی ، به راهنمای خروج اضطراری که در راهروهای بخش بستری نصب شده توجه و اقدام فرمائید.
  • در صورت مشاهده نقص در تجهیزات و وسایل اتاق مراتب را به مسئول، پرستار و یا منشی بخش اطلاع رسانی نمایید 

  • رعایت مقررات خصوصا سکوت و حفظ آرامش که نشانه شخصیت افراد است در تمامی اماکن بیمارستان برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و اضطراب برای سایر بیماران الزامی می باشد.

  • در صورت بروز مشکل و یا داشتن هرگونه سوالی در خصوص شرایط بیمار، امکانات بیمارستان، لزوم دسترسی به کادر درمانی و ... از زنگ اخبار روی سر بیمار استفاده نمایید.

منشور حقوق بیماران و کارکنان
  • منشور حقــــوق بیمار

    • محور اول: دریافت مطلوب خدمات سلامت حق گیرنده خدمت است.

    • محور دوم: اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیارگیرنده خدمت قرار گیرد.

    • محور سوم:حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه گیرنده خدمت در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.

    • محور چهارم:ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی گیرنده خدمت و رعایت اصل رازداری باشد.

    • محور پنجم: دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق گیرنده خدمت است.

     

    منشور حقــــوق کارکنان

    • کارکنان بیمارستان حق دارند در قبال ارائه مراقبت مطلوب و موثر از جانب بیماران و همراهان مورد احترام کامل قرار گیرند.

    • کارکنان بیمارستان حق دارند فقط در چارچوب وظایف قانونی و بر اساس اصول علمی و دستورالعملهای مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به ارائه خدمت و روشهای درمانی اقدام نمایند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند جهت ارائه مراقبت مطلوب و موثر محیطی آرام و امن داشته باشند و امنیت لازم برای ایفای وظایف شغلی اعم از امنیت مالی، جانی و شغلی را داشته باشند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند از هرگونه تعرض و پرخاشگری گفتاری و کرداری احتمالی توسط بیماران و یا همراهان در امان باشند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند علیرغم درخواست و اصرار بیماران از انجام دادن اعمال خلاف اصول و قواعد حرفه ای که موجب آسیب دیدن جسمی یا روحی بیمار میشود امتناع نمایند.

    • کارکنان بیمارستان حق دارند بر اساس شرح وظایف و زیر نظر مسئول مربوطه و بر اساس قوانین و مقررات در انجام وظایف قانونی خود مستقل باشند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند از سلوک مناسب و تکریم از سوی مسئولین، کارکنان، ماموران دولتی، بازرسان، بیماران و همراهان ایشان برخوردار شوند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند از حمایت و مساعدت قضایی از سوی مسئولین، در مواردی که به دلیل انجام وظایف شغلی مورد پیگرد قرار می گیرند، برخوردار شوند .

    • کارکنان بیمارستان حق دارند از آخرین دستورالعمل ها و روشهای نوین درمانی و آئین نامه هایی که مرتبط با وظایف شغلی آنان می باشد در چار چوب مقررات مربوطه بهره مند شوند . بر اساس ماده 607 قانون تمرد نسبت به مامورین دولتی ، ماده 608 و 609 قانون هتک حرمت اشخاص ، پرسنل بیمارستان در قبال تهدید و توهین افراد از طرف قانون حمایت می شوند.


راهنمای پوشش کارکنان بیمارستان

دریافت عکس رادیولوژی و جواب آزمایش

جوابدهی رادیولوژی
با استفاده از سامانه پاسخگویی راديولوژي، بيماران مي توانند بدون محدوديت زمان و در هر مکاني، تصاوير پزشکي خود را در بستر اينترنت مشاهده کرده و با پزشک مشاور خود به اشتراک بگذارند.

به اين صورت که پس از مراجعه بيمار به بیمارستان، يک نام کاربري و رمز عبور از طريق پيامک براي بیمار ارسال مي گردد و با استفاده از نام کاربري و رمز عبور مي تواند در سامانه https://radresult.mums.ac.ir تصاوير پزشکي را مشاهده نمايد.
دریافت جواب آزمایش
دریافت جواب آزمایش
https://labresult.mums.ac.ir/

تماس باما

تلفن های ضروری
مرکز تلفن بیمارستان : 05138400000 الی 9
 کلینیک ویژه قائم (عج) 05138012485 و 05138012482

از طریق لینک زیر می توانید همه شماره تلفن های بیمارستان را مشاهده کنید:

https://quaem.mums.ac.ir/contact


پست الکترونیکی
b.ghaem@mums.ac.ir

ایمیل روابط عمومی بیمارستان: Ghh.pr@mumc.ac.ir 
نشانی
مشهد، خیابان احمد آباد، بیمارستان قائم (عج)
کد پستی : 9176699199

آموزش به بیمار

بیماری های هماتولوژی-انکولوژی
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های سرطان و بیماری های هماتولژی

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/hematology
بیماری های قلب و عروق
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های قلب ی و عروقی

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/cardio
بیماری های زنان و مامائی
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های زنان و مامائی

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/maternity
بیماری های نوزادان
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های نوزادان

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/Neonatal
جــراحی
فایل های آموزشی پیرامون جراحی ها

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/surgical
بیماری های مغز و اعصاب
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های داخلی مغز و اعصاب ( نورولوژی)

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/neurology
تغذیه
فایل های آموزشی پیرامون تغذیه بیمار

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/nutrition
دیابت
فایل های آموزشی پیرامون دیابت

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/diabetic
فشار خــون
فایل های آموزشی پیرامون فشار خــون

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/hypertension2
کودکان
فایل های آموزشی پیرامون بیماری های کودکان

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/pediatric
دیالیــز
فایل های آموزشی پیرامون دیالیز

https://quaem.mums.ac.ir/edu-pdf/dialysis

راهنمای طبقات و بخش ها

راهنمای طبقات + اینفوگرافی
راهنمای طبقه همکف
  1. بخش مراقبت های ویژه 7 - آی سی یو 7
  2. آزمایشگاه های مرکزی
  3. داخلی اعصاب 3
  4. زنان و مامائی
  5. زایشگاه
  6. بانک خون
  7. مراقبت های ویژه نوزادان
  8. پروسیژرها
  9. آورژانس زنان ( ورودی از محوطه)
  10. دپارتمان اورژانس
  11. ام آر آی
  12. مراقبت های ویژه قلب 1 - CCU1
  13. شیمی درمانی و خون رسانی (ورودی از محوطه)
  14. توانبخشی (فیزیوتراپی- ورودی از محوطه ساختمان نرجس)
  15. جراحی 1
  16. کلینیک ام اس ( ورودی از محوطه درب پرستار)
راهنمای طبقه اول
  1. اتاق عمل مرکزی
  2. جراحی ارتوپدی
  3. جراحی توراکس
  4. داخلی ریه
  5. اتاق عمل و بخش گوش و حلق و بینی
  6. مراقبت های ویژه و بخش جراحی اعصاب و ستون فقرات
  7. اتاق عمل زنان
  8. جراحی زنان و انکولوژی زنان
  9. نورولب ( آنژیو عروق مغزی)
  10. مگا آی سی یو
راهنمای طبقه دوم
  1. دپارتمان جراحی قلب باز
  2. اعصاب کودکان
  3. مراقبت های ویژه کودکان - ICU6
  4. داخلی2
  5. داخلی3
  6. قلب2
  7. مراقبت های ویژه قلب2-CCU2
  8. استریلیزیسیون -CSR
راهنمای طبقه سوم
  1. آلرژی و ایمونولوژی بالینی
  2. جراحی2
  3. جراحی4
  4. داخلی4 ( هماتولوژی و انکولوژی)
  5. آنژیوگرافی قلب (کت لب)
  6. جراحی 3 ( اورولوژی و جراحی پلاستیک)
راهنمای طبقه منهای یک
  1. نوار مغز و نوار عصب و عضله
  2. داروخانه مرکزی
  3. تصویربرداری
  4. پزشکی هسته ای
  5. بوفه مواد غذایی و آب جوش
  6. همودیالیز
  7. قلب1
  8. مراقبت های ویژه 3 ( کُلاهان)
راهنمای طبقه منهای دو
  1. قلب یک
  2. سکته های مغزی کد724(SCU)
  3. مراقبت های ویژه عروق مغز -ICU8

پذیرش و ترخیص

آنچه باید درباره پذیرش و ترخیص بیماران بدانیم
  • با عنایت به اینکه پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص ، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده ، داروهای بیماران تحویل و نیز پرونده کامل گردد و امور اداری و ... جهت ترخیص به انجام برسد ، فلذا انجام ترخیص از ساعت 12 ظهر به بعد به انجام خواهد رسید که لازم است با صبر و تحمل خود اکیدا از مراجعه به پرستار شیفت ، واحد ترخیص یا سایر پرسنل که منجر به ایجاد اختلال  یا تاخیر در روند ترخیص خواهد شد خودداری نمایید.

  • مبلغی که هنگام بستری از شما اخذ میگردد فقط پیش پرداخت و علی الحساب است و مابقی هزینه ها شامل هزینه بیمارستان،حق الزحمه پزشکان در هنگام ترخیص طبق تعرفه های مصوب مشخص اخذ خواهد شد.
  • پرداخت تمام هزینه های تشخیصی، درمانی شامل : سرپائی، بستری، عمل جراحی، دارو و تجهیزات فقط از طریق صندوق این مرکز درمانی مجاز است. لذا در صورت مواجه با هرگونه درخواست پرداخت وجه خارج از روال مذکور ، موارد را با شماره 190 وزارت بهداشت و یا با شماره 05138761841 علوم پزشکی مشهد، اطلاع رسانی و پیگیری نمائید.
  • لطفا جهت تشکیل پرونده در هنگام بستری ، مدارک لازم شامل کارت ملی یا مدرک شناسایی عکسدار معتبر به همراه کد ملی ، دستور بستری پزشک معالج ، اصل آزمایشات و رادیوگرافی های انجام شده قبلی را به همراه داشته باشید. 

  • حضور ولی قانونی (پدر یا جد پدری) برای انجام امور درمانی زیر 18 سال ضروری است.

  • حضور همسر برای جراحیهای زیبایی و یا جراحی مربوط به فرزندآوری مثل برداشتن رحم الزامی است.
  • صدور گواهی ولادت در این مرکز به صورت الکترونیک می باشد، لذا در زمان زایمان ارائه مدارک شناسنامه و کارت کلّی والدین الزامی است. پس از صدور گواهی ولادت الکترونیک، یک کد رهگیری به تلفن همراه والدین پیامک می شود، بنابراین توجه فرمائید حین پذیرش حتما تلفن همراه پدر یا مادر ارائه شود.

  • جهت استفاده از بیمه تکمیلی مدارک مرتبط به بیمه تکمیلی را در هنگام ترخیص تحویل واحد پذیرش نمایید.

  • تاریخ و دستور بستری پزشک معالج بر روی نسخه ، به منزله وجود تخت خالی در بخش مربوطه نبوده و در مواردی ممکن است به دلیل کمبود تخت بستری در بخش ، بیمار برای مدت کوتاهی به تعویق انجامد ولی سعی خواهد شد که بیمار در همان تاریخ و برحسب اولویت و با رعایت نوبت سایر بیماران بستری گردد.

  • در هنگام ترخیص ، مدارک مرتبط جهت ادامه درمان از واحد مدارک پزشکی  مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر را از واحد درآمد  تحویل بگیرید.

پذیرش بیمار از طریق اورژانس
  • دریافت دستور بستری از پزشک اورژانس(تریاژ)
  • مراجعه به پذیرش اورژانس جهت تکمیل پرونده
  • هدایت بیمار به اورژانس جهت بستری موقت در اورژانس و در صورت نیاز ، انتقال به بخش مربوطه و ادامه درمان
 

مدارک مورد نیاز در هنگام پذیرش بیمار :

  • دستور بستری توسط پزشک یا تریاژ در بستری سرپایی
  • داشتن مدرک شناسایی معتبر جهت تکمیل اطلاعات هویتی بیمار در برنامه پذیرش و تشکیل پرونده
  • همراه داشتن کارت ملی به منظور اخذ استعلام از سازمان بیمه مربوطه یا معرفی نامه از سازمان های طرف قرارداد
پذیرش الکتیو بیمار ( از مطب ، درمانگاه )
  • مراجعه بیمار یا همراه وی به واحد پذیرش بیمارستان ( واقع در محوطه ) جهت تشکیل پرونده بستری با در دست داشتن دستور بستری ارائه اطلاعات و مشخصات مورد نیاز بیمار به مسئول واحد پذیرش، امضای رضایتنامه بستری توسط بیمار یا ولی بیمار) 

  • انتقال بیمار به بخش مربوطه با در دست داشتن پرونده بستری (وسایل انتقال بیمار به بخش نظیر برانکارد یا ویلچر در اورژانس فراهم می باشد )

رسیدگی به شکایات

رسیدگی به شکایات و پیگیری امور بیماران
  • تلفنی : در صورت داشتن هر گونه انتقاد ، شکایت و پیشنهاد با واحد پیگیری امور بیماران و شکایات به شماره 09915323672  تماس بگیرید.

  • فرم کاغذی : صندوق پیشنهادات وانتقاد درهمه بخش ها موجود است که در صورت تمایل با پر کردن فرم مخصوص آن می توانید ما را در جهت بالا بردن کیفیت خدمات به بیماران یاری رسا نید.

  • فرم الکترونیک :  فرم الکترونیک  انتقاد و پیشنهاد خود را برای ما ارسال نمائید.

  • واحد رسیدگی به امور بیماران و شکایات در طبقه همکف ساختمان درمان بیمارستان واقع شده است که به شکایات بیماران وهمراهان رسید گی می کنند.

هزینه های بستری

هزینه های بستری
هزینه های بستری

منوی موبایل