ایتا دانشگاه     آی گپ دانشگاه     روبیکا دانشگاه
مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج)
 مركز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم(عج)

 

کسب رتبه برتر روابط عمومی بیمارستان قائم (عج) در جشنواره روابط عمومی ها

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در جشنواره روابط عمومی ها که به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی در تالار شهید چمران بیمارستان قائم (عج) برگزار شد ، روابط عمومی مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج) موفق به کسب رتبه برتر روابط عمومی گردید. در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه آقای دکتر محمد علی کیانی و ریاست مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی قائم (عج) دکتر غلامعلی معموری  و روسا و مدیران دانشگاه و روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد از اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ها قدردانی شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رسانه نقش پررنگی در موضوعات بسیار مهم امنیت و سلامت دارد و معتقدیم که اگر سواد رسانه نباشد و فرد فعال در این حوزه فاقد تسلط باشد ممکن است که درگیر اخبار جلعی شود.

به گزارش وب دا، دکتر محمدعلی کیانی در مراسم گرامیداشت هفته روابط عمومی و تقدیر از نیروهای برتر روابط عمومی‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها یکی از مهمترین عناصر اطلاع رسانی در تمامی حوزه‌ها از جمله سلامت هستند و افزایش اطلاعات و آگاهی‌های مردم برگرفته از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نیروهای حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴ دهه است که از زمان پرداختن به موضوع رسانه می‌گذرد و کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا و ژاپن نخستین کشورهایی بودند که در این حوزه ورود پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سواد رسانه براساس تحلیلی که صورت می‌پذیرد نقش خودش را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها موارد حقیقی را کتمان می‌نمایند و برخی دیگر موارد کذب و شایع را منتشر می‌کنند که البته طرف این سخن رسانه‌های دشمن هستند و نمونه بارز کارهای آنها را در ایام اغتشاشات سال گذشته دیدیم و یک مورد آن خبر کذب استفاده از آمبولانس ها در کارهای دیگر به‌جای حمل بیمار اورژانسی بود.

دکتر کیانی افزود: رسانه نقش پررنگی در موضوعات بسیار مهم امنیت و سلامت دارد و معتقدیم که اگر سواد رسانه نباشد و فرد فعال در این حوزه فاقد تسلط باشد ممکن است که درگیر اخبار جلعی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما خوشبختانه بینش بالای رسانه‌ای را در نیروهای حوزه خبر و رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌بینیم، گفت: ما نقش پررنگ رسانه‌ها را در زمان‌های مختلف از جمله ایام بحران کرونا به‌خوبی دیدیم و در کنار آن نیز باید بگوییم که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم تعامل و همکاری بسیارخوبی با رسانه‌ها دارد که نقش بسیارموثری در آگاهی‌رسانی جامعه در حوزه سلامت دارد.

 

رسانه‌ها در هر دو اصل ارتباطات و اطلاعات نقش‌آفرین هستند

در این مراسم دکتر وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ سال است که متفکران متوجه وضعیت و سطح پیچیده حوزه تکنولوژی شدند و اینگونه تکنولوژی را که نظم نوینی در زندگی انسان و افکار مادی و معنوی آن دارد متفاوت‌تر از سایر تکنولوژی‌ها دانستند که ادامه دهنده سواد و نگاه انسان‌ها هستند.

وی اضافه کرد: با ذکر این نکته که ما در رسانه‌های اروپا رشد‌ سلفی گری و دیگر مشکلات حوزه رسانه را دیدیم، تاکید کرد: کار رسانه‌ها باید بازنمایی واقعیت باشد و این سخن یک تحلیل مدرن از این حوزه است و معتقدیم که رسانه‌ها باید صرفاً به بیان واقعیت بپردازند و در گفتار و نوشتارشان تحریف نباشد.

دکتر یامین‌پور با بیان اینکه رسانه‌های دشمن هیچگونه تصویری از واقعیت‌ها منتشر نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ما هیچ روایت حقیقی و واقعی در قرن ۲۱ ندیدیم و در سوی مقابل وقتی دختری در مقر پلیس فوت می‌کند کلی اخبار کذب و نادرست منتشر می‌کنند و موارد متعددی پس از آن را هم در اغتشاشات سال قبل دیدیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: کانون‌های زایش فرهنگی و تمدنی ما با تصرف نسبت ندارد، بلکه با دعوت سروکار دارد و ما مردم را دعوت به‌خوبی‌ها، آرامش، تزکیه، کار نیک و پسندیده و غیره می‌کنیم، بر خلاف دشمن که دعوت به کارهای نادرست و شیطانی می‌کند و ابزار تحریک و تهدید را برگزیده است.

دکتر یامین‌پور در پایان گفت: رسانه زیربنای جهان پیش‌رو ما بوده که معنای حاکمیت را شکل می‌دهد و ما ۲ اصل ارتباطات و اطلاعات را داریم و رسانه‌ها در هر دو اصل آن نقش‌آفرین هستند.

 

رسانه‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقشی پررنگ ‌و بی‌بدیل در اطلاع‌رسانی‌های حوزه سلامت داشته است

در این مراسم دکتر محمد پهلوان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ما در دوره مدیریت کنونی ظرفیت رسانه‌ای را تقویت بخشیدیم و صفحه اول سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه بیش از ۲۰ هزار بازدید دارد و نکته قابل توجه اینکه بخشی از بازدیدکنندگان اعضای هیات علمی هستند.

وی افزود: ما در کنار کارهای مستمر روابط عمومی بحث نظرسنجی‌های مردمی در محیط‌های مختلف حوزه سلامت از جمله بیمارستان‌ها را داشتیم و جا دارد که بابت تلاش‌ها و زحمات همکارانمان از آنان تشکر کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که برنامه‌های ویژه ای را در ایام نوروز، دهه پایانی ماه صفر و دیگر مناسبت‌های شاخص ملی و مذهبی داشتیم، تاکید کرد: تمام تلاشمان این بوده که فضای بالقوه را بالفعل نماییم و در مسیر آگاهی‌رسانی به مردم ارتباطات بسیارموثری را با رسانه‌های ملی و استانی داشتیم و نمونه بارز آن ویژه برنامه بزرگداشت شهید دیالمه بود.

دکتر پهلوان خاطرنشان کرد: ما نقش پررنگی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی داشتیم و اوج آن در ایام بحران کرونا بود و رسانه‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک رسانه مرجع، نقشی پررنگ ‌و بی‌بدیل در اطلاع‌رسانی‌های حوزه سلامت داشته است.

 






 

منوی موبایل