منوي اصلي

مرکز آموزشی ،پژوهشی ودرمانی قائم (ع) معاونت آموزشي گروههای آموزشی اطفال


معرفی گروه اطفال مرکز قائم(عج) 

در حال حاضر بخش هاي كودكان در سه بيمارستان قائم (عج)، امام رضا (ع) و دكتر شيخ مستقر می باشند كه در هر يك بيماران خاصي بستري مي شوند.

مدیر گروه کودکان: دکتر حسن متقی مقدم (بیمارستان امام رضا ع)

مسئول آموزش دستیاران: دکتر آنوش آذرفر (بیمارستان دکتر شیخ)

رئیس بخش کودکان: دکتر محمدعلی کیانی

معاون آموزشی گروه: دکتر فاطمه بهمنش

مسئول کمیته پژوهشی: دکتر حمیدرضا کیانی فر (بيمارستان قائم (عج))

اعضای هیات علمی

نام و نام خانوادگی

مرتبه علمي

تخصص

دکتر جواد  آخونديان

استاد

فوق تخصص اعصاب

دکتر حمید آهنچیان

دانشيار

فوق تخصص ايمونولوژي و آلرژي

دکتر فرح اشرف زاده

استاد

فوق تخصص اعصاب

دکتر حسن بسکابادي

دانشيار

فوق تخصص نوزادان

دکتر فاطمه بهمنش

دانشيار

فوق تخصص ايمونولوژي و آلرژي

دکتر مهران بیرقی طوسی

استادیار

فوق تخصص اعصاب

دکتر سیدعلی جعفری

دانشيار

فوق تخصص گوارش

دکتر فرهاد حيدريان

دانشيار

متخصص كودكان

دکتر سیده فاطمه خاتمی

دانشيار

فوق تخصص نوزادان

دکتر مریم خالصی

استادیار

متخصص كودكان

دکتر عبدالعلي خوارزمي

استاد

متخصص كودكان 

دكتر علي خاكشور

استاديار

متخصص كودكان

دکتر محمدعلی کیانی

دانشيار

فوق تخصص گوارش

دکتر حميدرضا کياني فر

دانشيار

فوق تخصص گوارش

دکتر غلامعلي معموري

استاد

فوق تخصص نوزادان

تعداد دستیاران فلوشيپ اندويورولوژی: 6 نفر

تعداد دستیاران تخصصی: 41 نفر

  کتابچه راهنمای دستیاران تخصصی گروه آموزشی اطفال

 

 

طرح دوره دستیاری تخصصی اورژانس کودکان

 محل اجرا: بخش اورژانس کودکان بیمارستان قائم (عج)

منابع: Nelson Text Book Of Pediatrics, 2015, 19th edition-

 

طرح دوره دستیاری جنرال کودکان

محل اجرا: بخش جنرال کودکان بیمارستان قائم (عج)

 منابع

1- Nelson Text Book Of Pediatrics, 2015, 19th edition

2- استراتژي مانا                                          

3- مجلات و رفرنس امتحانات


طرح دوره دستیاری ایمونولوژی و آلرژی کودکان

محل اجرا: بخش ايمونولوژي و آلرژي كودكان بيمارستان قائم(عج)

 منابع:

1- کتاب طب کودکان نلسون مباحث آلرژي – ايمونولوژي – دستگاه تنفس

2- فريد حسيني و همكاران،1373، ايمونولوژي پايه، انتشارات آستان قدس رضوي

3- Journal of allergy and clinical immunology

4- GINA Guidelines


طرح دوره دستیاری تخصصی نوزادان

محل اجرا: بخش نوزادان بیمارستان قائم (عج)

 منابع:

Kliegman RM ,Behrman RE, Jenson UB,Stanton BF"Nelson Textbook of pediatrics"18th ed.Philadelphia- pennsylvania,Elsevier science, 2015.

 kattwinkle J. Text Book of Neonatal Resuscitation, 5 ed; 2011.

American Academy of Pediatrics." Breastfeeding Handbook for Physicians".2012.


طرح دوره دستیاری تخصصی اعصاب کودکان

محل اجرا: بخش و درمانگاه اعصاب كودكان بيمارستان قائم(عج)

 منابع:

1-كتاب متون نلسون، چاپ نوزدهم، فصل سيستم عصبي و اختلالات عصبي عضلاني

2-اشرف زاده ف و همکاران .کتاب اختلالات نوروموسکولار، چاپ اول، 1387

3-مجله ايراني اعصاب كودكان

4- سايت گروه كودكان دانشكده پزشكي مشهد (برنامه دوره بيماري هاي اعصاب كودكان) به آدرس: http://www.mums.ac.ir/dop/fa/Course_Plan


ضوابط آموزشی گروه

 1. حضور تمام وقت و ثبت تردد
2. شركت منظم و اجباري در برنامه هاي آموزشي گروه مطابق برنامه
3. تکمیل لاگ بوگ الکترونیکی
4. شركت در آزمون های کتبی و عملی درون بخشی گروه و اخذ حداقل نمره قابل قبول در نگرش، دانش و مهارت
5. شركت مستمر در برنامه هاي كنفرانس هفتگي مركز قائم(عج)
6. ثبت موضوع پایان نامه قبل از اردیبهشت ماه سال اول در سيستم پژوهانه پس از تائيد گروه
7. تصویب موضوع پایان نامه قبل از اردیبهشت ماه سال دوم در شوراي پژوهشي دانشكده و يا دانشگاه
8. اخذ و ارائه پذیرش حداقل يك مقاله منتج از پايان نامه در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی قبل از امتحانات دانشنامه (تا پايان خرداد ماه)
9. دفاع از پايان نامه قبل از تاریخ معرفي دستیاران جهت آزمون گواهينامه تخصصي
10. شرکت در آزمون گواهينامه تخصصي



معرفی گروه

  تاریخچه و تصاویر بخشهای مربوطه و مسئولین مسئولین آموزشی گروه اعضای هیات علمی دانشجویان  
    موفقیتهای علمی اساتید موفقیتهای علمی دانشجویان ضوابط آموزشی گروه    


تور آموزشی گروه
 
  فعالیتهای آموزشی فضاهای آموزشی برنامه آموزشی کوریکولوم های آموزشی    
  شرح وظایف
منابع آموزشی ارزشیابی گروه    



دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.